USA – Canada

Den 19. maj 2019

I dag er vi ankommet til Houston, efter en mellemlanding i Miami, for at besøge Edels fætter og hans kone, som bor uden for Houston. Den 23. maj flyver vi videre til Vancouver og besøger Edels søster og mand, som har boet i Canada i over 60 år. Vi glæder os meget til at se familien igen.

Denne flotte velkomst mødte os, da vi kom til Ulla og Jørgens hus uden for Houston.

Den 20. Maj 2019

Udsigt fra udestuen over den kunstige sø, hvor der tidligere er fanget en alligator.

Kig op mod udestuen fra bådbroen.

Her hilses på Ulla og Jørgen på øverste billede. Om aftenen kom Bruno og Melissa og 3 af deres børn til en dejlig middag. Snakken gik godt både på dansk og engelsk. Billedet er taget med det nye kamera vi blev nødt til at købe her i Houston. Vores linse ville ikke mere fokusere, og for samme pris som for en ny linse, kunne vi købe et nyt kamera, 2 linser og en taske.

Den 21. maj 2019

Dagen i dag er blandt andet gået med at handle i Macys og Walmart, det var hårdt og dyrt. Det er meget underligt, at det er muligt at købe våben i håndkøb, men vi er selvfølgeligt i Texas.

Den 22. maj 2019

Der blev taget afsked med maner om morgenen, og vi kørte mod lufthavnen.

Billeder fra motorvejen mod Houston. Som det ses er motorvejen ikke færdig

Det er meget høje bygninger i Houston.

Vi ankom til lufthavnen i god tid, og gik hen for at tjekke ind, men det ville ikke fungere, så vi kontaktede en dame i bagagemodtagelsen. Det viste sig, at vi ikke havde ETA til indrejse i Canada, noget som var blevet indført for 1-2 år siden, men ikke noget som vi vidste noget om. Hvis vi skulle krydse grænsen i bil, skulle vi ikke have ETA. Vi forsøgte at få ETA over mobilen, som hun rådede os til, men det kunne ikke lade sig gøre at få det samme dag. Allan fik sin godkendelse, men min kom ikke. Da flyet nu var lettet, fandt vi et hotel, hvor vi kunne overnatte.

Da vi ankom til hotellet, prøvede Allan igen at søge om ETA til mig, og denne gang lykkedes det. Vi havde i lufthavnen fået ændret vores fly til samme tid dagen efter. Vi tog herefter over på det nærmeste spisested, som var et hotel, og bestilte lidt god mad. Vi fik Edels godkendelse på den første ansøgning den 27. ved middagstid i England, så det var godt at vi ansøgte igen på hotellet.

Den 23. maj 2019

Vi er nu taget til lufthavnen igen, og denne gang kom vi med og kom til Vancouver om aftenen efter et skift i Calgary.

På vej mod Calgary fløj vi mod Rocky Mountaines, og jo tættere vi kom, jo mere sne var der på bjergtoppene.

Den 24. maj 2019

Vi blev hentet i lufthavnen af Lis og Keld aftenen før, og her sidder vi ved morgenbordet og hygger os, og snakken går livligt.

På øverste billede ses Edel med hendes nærmeste familie på hendes fars side og på næste billede ses 2 søstre, Lis og Edel,  og datteren af Lis og Keld, Mette.  Familie båndene kan de ikke løbe fra.

Ovenfor er der et udpluk af, hvad Keld har lavet i træ i sin garage. Alt er bygget efter et fotografi, og herefter fremstillet af diverse træstykker. Se lige på hjulene på RR, hvor egerne er lavet af Lis’ knappenåle. Fantastisk smukt arbejde.

Om eftermiddagen tog vi til et kæmpecenter, hvor der blandt andet var en kæmpe sportsforretning, med diverse udstyr til både og jagt. I loftet var der udstillet mange af de udstoppede dyr, man jager i Canada. Laksene gik i et kæmpe akvarium med bjørne ovenover. Edel syntes lige hun skulle holde hånd med denne smukke store bjørn.

Der er her godt gang i våbensalget, for det øverste billede viser et udpluk af geværer og pistoler man kan købe, og det midterste billede viser et udpluk af buer og armbryste. Hvis man har lyst til at gemme sig i naturen er det også muligt at købe udstyr til det.

Den 25. maj 2019

Det har desværre regnet meget og været koldt mens vi har været her i Canada. På fotos ses Lis og Kelds smukke have i Vancouver, hvor der dagligt kommer kolibrier og vaskebjørne – sidstnævnte så vi desværre ikke, da de har unger i øjeblikket.

I dag skal vi sige farvel til Lis og Keld, da vi ikke kunne ændre vores fly billetter. Det var nogle meget hyggelige dage, som dog gik for hurtigt. Her vinkes farvel med det smukke canadiske flag foran huset.

Det har været en stor bonus oveni vores tur at få mulighed for et besøg i Houston, Texas og Vancouver i Canada. Nogle dage, som vi aldrig vil glemme.